Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2025

Δραστηριότητα – Επίλυση Προβλήματος Θέμα: Σχεδιασμός Εφαρμογής «Έξυπνη Ανακύκλωση»

 

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ  Μάθημα: Τεχνολογία 

Δραστηριότητα – Επίλυση Προβλήματος

Θέμα: Σχεδιασμός Εφαρμογής «Έξυπνη Ανακύκλωση» (για παράδειγμα με το Sketchware)


📌 Πρόβλημα προς επίλυση:
Η τοπική κοινότητα δε γνωρίζει πού και πώς να ανακυκλώσει σωστά.
Ερώτημα: Μπορείς να σχεδιάσεις μια απλή εφαρμογή για κινητό που θα ενημερώνει τον πολίτη για σημεία ανακύκλωσης και σωστό διαχωρισμό απορριμμάτων;

📱 Χρήση κινητών συσκευών για σχεδίαση mobile εφαρμογής
🧠 Διδακτική προσέγγιση: Επίλυση προβλήματος

🛠️ Ομάδα Εργασίας:Ομάδες 2–4 ατόμων

📲 Εφαρμογή που θα χρησιμοποιήσεις:  π.χ,Sketchware (Δωρεάν στο Google Play)



📝 Οδηγίες Βήμα προς Βήμα

🔹 Βήμα 1: Κατανόηση του προβλήματος

  • Τι ανάγκες έχει ο χρήστης;

  • Ποιες βασικές πληροφορίες πρέπει να περιέχει η εφαρμογή σας;
    ✍️ Καταγράψτε τουλάχιστον 3 λειτουργίες που πρέπει να περιέχει η εφαρμογή σας.

🔹 Βήμα 2: Σχεδιασμός διεπαφής

  • Χρησιμοποιήστε χαρτί ή εφαρμογή σχεδίασης για να φτιάξετε πρόχειρα το UI της εφαρμογής.
    Π.χ.:

    • Οθόνη με χάρτη ανακύκλωσης

    • Πληροφορίες για τα υλικά

    • Κουμπί “Βρες κάδο κοντά μου”
      ✍️ Σχεδιάστε την αρχική οθόνη της εφαρμογής σας (σκίτσο ή περιγραφή).





🔹 Βήμα 3: Έλεγχος & αξιολόγηση

  • Δοκιμάστε την εφαρμογή σας.

  • Βελτιώστε ότι δε λειτουργεί σωστά.

  • Ρωτήστε άλλες ομάδες να την αξιολογήσουν.
    ✍️ Τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε; Πώς τις ξεπεράσατε;
    ✍️ Τι θα προσθέτατε αν είχατε περισσότερο χρόνο;

📦 Παραδοτέα

  • Σχέδιο οθονών

  • Screenshot ή βίντεο της εφαρμογής, λινκ .

  • Συμπληρωμένο φύλλο εργασίας

🧠 Αυτοαξιολόγηση

Βάλε ✔ σε ότι κατάφερες:

  • Κατάλαβα το πρόβλημα και πρότεινα λύση

  • Συμμετείχα ενεργά στην ομάδα

  • Κατασκεύασα απλή λειτουργική εφαρμογή

  • Αξιολόγηση και βελτίωση στην εργασία μου

🎯 Διδακτικός ΣτόχοςΟι μαθητές να κατανοήσουν τη διαδικασία σχεδιασμού μιας εφαρμογής, από τον εντοπισμό ενός προβλήματος έως την υλοποίηση λύσης με χρήση τεχνολογικών εργαλείων.

📌 Εκπαιδευτικοί Στόχοι

Μετά την ολοκλήρωση της δραστηριότητας, οι μαθητές θα μπορούν:

  • Να αναγνωρίζουν στάδια ανάπτυξης λογισμικού (ανάλυση, σχεδίαση, υλοποίηση, αξιολόγηση).

  • Να σχεδιάζουν μια βασική mobile εφαρμογή 

  • Να αξιολογούν την αποτελεσματικότητα της τεχνολογικής λύσης που ανέπτυξαν.
    Να συνεργάζονται και να επιλύουν προβλήματα δημιουργικά.

  • EcoCycle Guide



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου