Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2014

το Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος < Τεχνολογία> Α΄ Γυμνασίου

Καθορίζουμε το Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος «Τεχνολογία ως εξής:
Α΄ Γυμνασίου
Εφαρμογή της Μεθόδου της Ατομικής Εργασίας για τη μελέτη της τεχνολογίας.
Στη μέθοδο αυτή έχουμε παράλληλη πραγματοποίηση  διαλέξεων από πλευράς καθηγητή σχετικά με κρίσιμα θέματα για την ανάπτυξη μιας ευρύτερης αντίληψης των
μαθητών για την τεχνολογία που θα τους βοηθήσει σταδιακά να αναπτύξουν τεχνολογικές γνώσεις και δεξιότητες,αξιοποιώντας και τις εμπειρίες τους από το Ατομικό Έργο
που θα επιλέξουν να κατασκευάσουν, να γράψουν εργασία και να το παρουσιάσουν σταδιακά και σε σεμινάρια.
Οι διαλέξεις περιστρέφονται γύρω από τους τεχνολογικούς άξονες που διατρέχουν όλες τις δραστηριότητες  των μαθητών σε όλα τα αναπτυξιακά επίπεδα (σε όλες τις τάξεις), κατά την εφαρμογή των προβλεπόμενων μεθόδων διδασκαλίας σε κάθε τάξη.
Οι άξονες (ένας ή περισσότεροι) που μπορούν να αποτελούν θεματικές ενότητες των τυχόν διαλέξεων, είναι:
Άξονας 1. Τα χαρακτηριστικά και το πεδίο εφαρμογής
της τεχνολογίας.
Άξονας 2. Οι βασικές έννοιες «πυρήνα» της τεχνολογίας.
Άξονας 3. Σχέσεις μεταξύ των τεχνολογιών και διασύνδεση μεταξύ της τεχνολογίας και άλλων τομέων.
Άξονας 4. Οι πολιτιστικές, Κοινωνικές, οικονομικές και πολιτικές επιδράσεις της τεχνολογίας.
Άξονας 5. Οι επιδράσεις της τεχνολογίας στο περιβάλλον.
Άξονας 6. Ο ρόλος της κοινωνίας στην ανάπτυξη και χρήση της τεχνολογίας.
Άξονας 7. Η επίδραση της τεχνολογίας στην Ιστορία.
Άξονας 8. Τα χαρακτηριστικά της μελέτης και σχεδίασης.
Άξονας 9. Σχεδίαση και μελέτη μηχανικών.
Άξονας 10. Ο ρόλος της αντιμετώπισης προβλημάτων, έρευνας και ανάπτυξης, ανακαλύψεων και καινοτομιών
και του πειραματισμού στην επίλυση προβλημάτων.
Άξονας 11. Εφαρμογή διαδικασιών σχεδίασης και μελέτης.
Άξονας 12. Χρησιμοποίηση και συντήρηση τεχνολογικών προϊόντων και συστημάτων.
Άξονας 13. Εκτίμηση της επίδρασης προϊόντων και συστημάτων.
Άξονας 14. Ιατρικές τεχνολογίες.
Άξονας 15. Αγροτικές και συνδεόμενες βιοτεχνολογίες.
Άξονας 16. Τεχνολογίες ενέργειας και ισχύος.
Άξονας 17. Πληροφόρηση και επικοινωνίες.
Άξονας 18. Τεχνολογίες μεταφορών.
Άξονας 19. Τεχνολογίες παραγωγής.
Άξονας 20.Κατά την εφαρμογή της μεθόδου της Ατομικής εργασίας οι μαθητές κατασκευάζουν ένα  έργο στο εργαστήριο ,ατομικά, χρησιμοποιώντας εργαλεία και υλικά από διάφορους τομείς της σύγχρονης τεχνολογίας και σταδιακά ολοκληρώνουν μια γραπτή  εργασία που αναφέρεται στην κατασκευή τους.
Στη γραπτή εργασία αναλύεται η ιστορική εξέλιξη, η χρησιμότητα ,η σπουδαιότητα του θέματος που μελετά ο κάθε μαθητής ξεχωριστά.
Οι μαθητές συγκεντρώνουν πληροφορίες σχετικά με το θέμα τους αξιοποιώντας όλες τις πιθανές πηγές πληροφόρησης (internet, βιβλία ,συζητήσεις με ειδικούς  κλπ) , ενώ την γραπτή εργασία τους την παρουσιάζουν τμηματικά καθώς διαμορφώνεται και ολοκληρώνεται και η κατασκευή τους σε διαδοχικά σεμινάρια.
με τον τρόπο αυτό οι μαθητές θα αποκτήσουν γνώση της σύνδεσης των τεχνολογικών εξελίξεων με τις ανάγκες και τις επιθυμίες του ανθρώπου.
Κυρίως όμως μετά το πέρας της προτεινόμενης διαδικασίας εφαρμογής του προγράμματος ο κάθε μαθητής θα αποκτήσει μιαν αντίληψη σχετικά με τις τεχνολογικές εξελίξεις, τους συντελεστές που επηρεάζουν την τεχνολογική ανάπτυξη και της επακόλουθης  επιρροής  της ανάπτυξης αυτής στην κοινωνία.
(ΦΕΚ 2406-2014)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου